fashion campaign spring summer outdoor for Y/project

La campaña de publicidad de Y/Project para esta primavera habla de la vida de su director creativo, Glenn Martens

Glenn Martens lleva 3 años como director creativo de Y/Project. Su firma ha impregnado a esta marca francesa desde su llegado. Una de sus aportaciones más personales la encontramos en su nueva campaña de publicidad. En ella, Glenn explica sus referentes de vida, una forma de argumentar la línea creativa que sigue Y/Project. Las fotos están realizadas en las calles donde nació y se crió el diseñador: Brujas (Bélgica), un decorado donde se fusiona lo clásico y lo contemporáneo, lo kitsch y lo moderno. Un juego que justifica el proceso creativo de Glenn. Aparte de este decorado, las fotos están protagonizadas por personas que le inspiran: sus abuelo, sus ahijados, amigos de la infancia, e incluso su maestro y mentor en la Real Academia de Bellas Artes.

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Photographer:  Arnaud Lajeunie / Styling: Ursina Gysi
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fashion campaign spring summer outdoor for Y/projectY/PROJECT, designer Glenn Martens speaks affectionately of the juxtaposition between the classical and contemporary embedded in his hometown of Bruges:

“There’s a strong clash between austere Gothic architecture and the trashiness of modern-day kitsch; but growing up in Bruges has really influenced my aesthetic. I think this is why I wanted to return there to shoot the new campaign; to reaffirm where I come from and also the codes of Y/PROJECT.”

The campaign is a true reflection of what Y/PROJECT is representing as a brand including a mix of people who have been inspirational to Glenn – his grandparents, godchildren, childhood friends and Bruno Pieters, his teacher and mentor at the Royal Academy of Fine Arts.

“I like to stay very close to the people I love, people I work with and the people I live with.”

The Y/PROJECT aesthetic is a  juxtaposition of the contemporary and historical, alluding not only to Parisian street style but also to the romantic dress of medieval Belgium.

fashion campaign spring summer outdoor for Y/projectGlenn Martens, designer de Y/PROJECT, parle avec affection du contraste entre classique et  contemporain qui caractérise Bruges, sa ville natale :

“Il y a une forte opposition entre l’architecture gothique austère et le kitsch vulgaire d’aujourd’hui, mais grandir à Bruges a vraiment influencé mon esthétique.  Je pense que c’est la raison pour laquelle j’ai souhaité y revenir pour le shoot de la nouvelle campagne; afin de réaffirmer mes origines et les codes de Y/PROJECT.”

La campagne est le réel reflet de ce que représente Y/PROJECT en tant que marque, et inclut une variété de personnes qui ont inspiré Glenn – ses grands-parents, filleuls, amis d’enfance et Bruno Pieters, son professeur et mentor à l’Académie royale des beaux-arts d’Anvers.

« J’aime rester proche des gens que j’aime, des gens avec qui je travaille et des gens avec qui je vis .»

L’esthétique Y/PROJECT marie l’historique au contemporain,  elle rappelle aussi bien le street style parisien que les robes romantiques de la Belgique médiévale.

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